Ross Holidays
Meer over Klantenservice

Bezoek van Mariska en Ashley aan Limnos

Ook wij vliegen nog met een overstap in Athene, waar onze gasten vanaf april 2016 rechtstreeks naar het eiland zullen vliegen. De tijd in Athene gebruiken we voor een bezoek aan de stad. Uiteraard willen we de Akropolis zien. Geweldig om te zien hoe rijk de geschiedenis van de Grieken is. Helaas was de tijd te kort om nog meer van deze stad te bekijken. We moeten door naar Limnos. Het eiland beschikt over prachtige zandstranden, die we vanuit het vliegtuig al zien.

Na aankomst vertrekken we naar Agios Ioannis, waar we mogen logeren in Huize Lithoessa. Na kennismaking met de eigenaar, gaan we naar een taverne in de buurt om wat te eten na een lange maar indrukwekkende dag.

Limnos

Zoveel indrukken

De volgende dag staan we op tijd op om te beginnen met het bezoeken van de accommodaties. Via Agios Dimitros rijden we naar Kontias waar Limnos Windmills is gelegen. Hierna volgen Hotel Varos Village in Varos en Huize Pandora in Moudros. Na een geweldig eerste indruk van deze woningen strijken we neer op een terrasje in Plati, hier genieten we van een drankje en het uitzicht over de baai. We vervolgen de weg naar de accommodaties in Plati. We brengen een bezoek aan het fraaie Hotel Villa Afroditi, Ammos Suites en Huize Cavo Bianco. Om al onze indrukken te verwerken brengen we ‘s avonds een bezoek aan de haven van Myrina, waar we genieten van een overheerlijke Griekse maaltijd. We nemen de dag nog even door en komen al direct tot de conclusie dat de woningen al zeker de moeite waard zijn. We zijn benieuwd wat we morgen verder van het eiland zullen zien.

Limnos Limnos

Na een goede nachtrust startten we de volgende dag met het bekijken van de andere woningen in Agios Ioannis. De woningen in dit gemoedelijke dorp zijn Huize Meltemi, Huize Evgenia Seaside en Huize Lithoessa. Agios Ioannis beschikt over een minimarkt waar men ‘s morgens de spullen voor een ontbijtje kan halen en een aantal gezellige tavernes.

Op ontdekking over Limnos

We rijden richting het noordoosten. Het is een traditioneel eiland en onderweg zien we onder andere de boer(inn)en die hun schapen en geiten drijven. Onze eerste stop is in Koutali, waar we een bezoek brengen aan de sponsenexpositie. Bij binnenkomst wordt ons meteen een schelpvormige spons op het hoofd gezet en mogen we op de foto. Tevens gaan we naar het dorp Repanidi. Midden in dit dorp staan enkele wijnvaten waarin vroeger wijn werd gemaakt door de bewoners van het dorp. Wij zetten onze weg voort richting het noordoosten waar de opgravingen van Ifestia zijn. Onderweg stoppen we bij een aantal stranden waar veel gekitesurft wordt. Het oosten van Limnos is geschikt voor birdwatching vanwege de meren op dit deel van het eiland. Deze geweldige en indrukwekkende dag sluiten we af met een etentje waar tevens onze agent bij aanwezig is. Dit diner is heel bijzonder; een traditioneel en Grieks gerecht in een klein plaatsje waar weinig tot geen buitenlanders komen. We zijn er met alleen maar Grieken, wat de avond een nog meer bijzonder tintje geeft.

Sponsmuseum

Myrina

Voordat we de laatste dag op pad gaan nemen we afscheid van de eigenaren en bedanken hen voor de goede zorgen. Daarna gaan we richting Myrina. Deze hoofdstad is opgebouwd uit twee verschillende gedeeltes, het Turkse gedeelte met gezellige, kleine huisjes en het Griekse gedeelte met Neoklassieke gebouwen. We wandelen wat rond in de gezellige straatjes van beide gedeeltes en beklimmen daarna het oude fort dat hoog op de heuvel tussen het Turkse en het Griekse gedeelte van de stad ligt. Wat een fantastisch uitzicht hebben we hier! En dan is het bijna tijd om naar de luchthaven te gaan. We sluiten onze reis af met een drankje en nemen alles wat we op dit mooie eiland hebben gezien en beleefd nog een keer door. Wat een geweldige kennismaking met dit eiland dat we vanaf april 2016 opgenomen hebben in ons aanbod.  Wij waren enthousiast en als u meer wilt weten, dan vertellen wij er uiteraard graag over. Tot aan de telefoon!