Ross Holidays
Meer over Klantenservice

Robbin op vakantie naar Kefalonia

Karavomilos, KefaloniaVakantie op Kefalonia

Vandaag is de dag dat mijn vriendin en ik naar Kefalonia gaan voor een mooie vakantie. We hebben er zin in. Na aankomst verwelkomt de host voor de gasten van Ross Holidays ons en de andere gasten op het vliegveld en stelt ons voor aan een medewerker van de autoverhuurder. Na een korte uitleg starten we de auto en gaan we op weg naar Sami, waar we verblijven in Huize Vangelis. Dit rit duurt ongeveer een uurtje en onderweg zien we al dat Kefalonia een ontzettend mooi eiland is. Na aankomst hebben we gelijk een duik genomen in het zwembad. Daarna zijn we naar Sami gegaan waar we lekker een hapje hebben gegeten. Na een dag met veel indrukken besloten we vroeg naar bed te gaan om morgen met volle teugen te gaan genieten van Kefalonia.

Op verkenning

Na een goede nacht en een lekker ontbijtje zijn we de auto ingestapt om rond te gaan rijden. Al snel gaan de wegen de hoogte in, waardoor we onze ogen uitkijken. Na een tijdje zien we beneden een zeer mooi strand liggen, met helder blauw water, Antisamos genaamd. Gelukkig hebben we onze zwemspullen in de auto en hebben we hier een paar uurtjes vertoeft. Daarna zijn we richting Karavomilos gereden en zijn we wat gaan drinken bij de ambachtelijke bakker om vervolgens door het dorpje zelf te wandelen. Ik kan me goed voorstellen dat onze gasten hier een prima tijd hebben. Enkele tavernes en een minimarkt zorgen dat ze niet ver weg hoeven voor de dagelijkse zaken. Ook het brood van de bakker in Karavomilos deed ons watertanden! De woningen die we aanbieden in Karavomilos zijn de Villa’s Pinelopi en Irineos. Ze zijn rustig gelegen in een wijk met allemaal soortgelijke woningen. Vanwege de ligging op de heuvel hebben ze beide prachtig uitzicht richting Sami. Uiteraard hebben we ook Huize Anna bezocht. Eenvoudige maar goede studio’s met goede keukenvoorzieningen direct aan het strand. Alleen een weg scheidt ze hiervan. Ik zag mezelf hier al zitten ‘s avonds met een glaasje wijn na een dag van ontdekken!

Antisamos

Agia Efimia

Vandaag zijn we naar Agia Efimia gereden. Een leuk kleurrijk plaatsje met een gezellige boulevard, waar veel leuke winkeltjes en taverna’s te vinden zijn. De haven is erg gezellig en in de loop van de middag legden vele zeilboten hier aan. De weg van Sami naar Agia Efimia is al een interessante activiteit op zich, want overal zijn langs de weg gelegenheden om de auto te parkeren, om vervolgens naar beneden te klauteren en lekker te genieten van kleine strandjes, waar je zo de zee in duikt.
Onze woningen bevinden zich op goede locaties in Agia Efimia. Allereerst gingen we naar Huize Georgia. De eigenaar wachtte al op ons en schonk ons zijn gulle lach. We voelden ons direct welkom. Ook hier is het genieten van het prachtige uitzicht dat de types A en B te bieden hebben. De grote balkons spraken ons zeker aan. Ook het C appartement dat het balkon aan de zijkant heeft, laat het mooie uitzicht over zee vanaf de zijde zien. Het uitzicht over de bergen van Kefalonia is niet minder spectaculair. Vervolgens brachten we een bezoek aan Huize Natassa. Het viel ons direct op dat het zo dichtbij de haven met de gezellige tavernes gelegen is. De gasten die we er spraken waren heel tevreden hier en lieten ons maar al te graag hun appartement zien. De penthouse was echt top, letterlijk en figuurlijk.

Strandje op Kefalonia Agia Efimia, Kefalonia

we gingen gewoon door met genieten

Omdat ik zelf nog niet eerder op Kefalonia was geweest, was ik best benieuwd wat ik al enige tijd aan onze klanten heb geadviseerd. Nu kon ik met eigen ogen zien wat ik van collega’s heb gehoord tijdens de intensieve training die ik heb gehad. Ik kan niet anders zeggen dan dat het allemaal niet gelogen was. Kefalonia is een prachtig eiland en de woningen die we er aanbieden allemaal de moeite waard. De eigenaren onthaalden ons zeer gastvrij en waren zeer trots op hun woningen, wat zeer terecht is! Zelf verbleven we in een studio in Huize Vangelis. De eigenaar spreekt weinig Engels wat wij zeker een charme vonden. Met handen en voeten begrepen we elkaar toch goed. Het zijn eenvoudige studio’s met een uitstekende ligging. En het zwembad is natuurlijk een van de grote aantrekkelijkheden. Samen met de overige gasten hadden we hier een prima tijd. Rustig gelegen maar binnen no time stonden we in het gezellige Sami met volop terrassen en weer heerlijk eten. Gelukkig waren we aan het eind van de vakantie nog even in de gelegenheid om ook de woning te bekijken. Toch op jezelf maar met andere gasten in de omgeving voor een praatje.
De Sami Beach Villa’s zijn echt een prachtige aanvulling op ons aanbod. Mocht u hier willen verblijven, wacht dan niet te lang want ook de eigenaar maakt hier zelf boekingen voor. En veel van hen komen jaarlijks terug. En er zijn er maar vier!
In de avond zijn we richting Myrtos Beach gereden om de zonsondergang daar te aanschouwen. Ook hier is de rit naar het strand prachtig, waarbij je regelmatig een schitterend uitzicht heb op het strand en de zee. Eenmaal aangekomen zijn we er goed voor gaan zitten en hebben we genoten van de zonsondergang. Ik begreep van de bewoners van Kefalonia dat zo af en toe hier een festival wordt gehouden ter ere van het vieren van de zomer. Helaas was dat nu niet het geval, maar dat deed geen afbreuk aan ons plezier.

Uitstapje naar Ithaki

Vroeg opstaan vandaag, want we gaan naar Ithaki! De bootreis van Sami naar Piso Aetos duurt ongeveer drie kwartier en dat is een mooie gelegenheid om lekker rustig wakker te worden. Na aankomst op Ithaki zijn we gelijk naar Vathi gereden, wat vanaf de haven ongeveer 20 minuten is. Vathi is een gezellige kleurrijke plaats met leuke winkeltjes en restaurantjes, waarbij je aan het water kunt zitten. Ook hier heb ik de woningen bezocht, welke bijna allemaal een schitterend uitzicht hebben op Vathi. Vooral Huize Responvi sprong in het oog. Tussen de dorpshuizen achter de poort verwacht je dit zeker niet. Het zwembad op het prachtige terras. Geweldig gewoon. Overigens vonden we de overige woningen ook beslist de moeite waard. Huize Odyssey met het geweldige grote terras voor de deur en natuurlijk het gezamenlijke zwembad vonden we heel mooi. Nitsa verwelkomde ons met een heerlijke verse jus. En wat bijzonder is Huize Nona. Je voelt je er direct thuis in deze gemoedelijke woonkamer. En dan het terras met perfect uitzicht. Dat uitzicht is overigens ook aanwezig bij Huize Lykithes. Geweldig gewoon. Een wat luxer onderkomen is het hotel dat van de ouders van de eigenaar van ons agentschap is. Het ligt vredig aan de baai en zijn moeder maakt er dagelijks een heerlijk ontbijt voor haar gasten klaar. Mooie en ruime kamers maken een verblijf hier compleet. Tevens waren wij in de gelegenheid om een nieuwe vakantiewoning in het aanbod van Ross Holidays te bezoeken. Ik houd het nog even geheim maar binnenkort ziet u de presentatie hiervan op onze website. Het is op loopafstand van het gezellige plein en heeft een zwembad.
Na het bezoeken van de woningen hebben we het eiland verder verkend en hebben we leuke plaatsjes bezocht zoals Kioni en Frikes, waar we na het eten lekker hebben gezwommen bij één van de leuke kleine strandjes. Na een lange dag hebben we de laatste boot richting Sami weer genomen en kwamen we ’s nachts weer aan op Kefalonia.

Uitzicht op Vathi, Ithaki Ithaki Ithaki

Rustdag

Na een aantal dagen waarin we veel hebben gezien en gedaan, hebben we vandaag een luie dag, waarbij we lekker aan het zwembad hebben gelegen om aan ons kleurtje te werken. Dat is goed gelukt!

Het zuiden van Kefalonia

Vandaag zijn we door de bergen richting de zuidkant van het eiland gereden, waar ook schitterende stranden te vinden zijn en waarbij je door leuke kleine dorpjes rijdt. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Skala, waar we lekker op het strand hebben gelegen. Na een paar uurtjes zijn we weer verder gereden via een weg die verder van de kust vandaag gaat. De mooie uitzichten over helder blauwe wateren veranderd in schitterende natuur en berglandschappen. Na een tijdje komt de zee weer in zicht en komen we uiteindelijk weer uit in Sami, waar we wederom een heerlijke maaltijd hebben genoten bij één van de vele leuke restaurantjes.

Melissani Lake

Voor vele was dit weer de dag dat de vakantie er weer op zat, maar gelukkig mochten wij nog een week blijven. Uiteraard heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de andere studio’s en de vrijstaande woning van Huize Vangelis te bekijken. Vervolgens zijn we richting Melissani Lake gereden, een prachtig natuurverschijnsel die je gezien moet hebben! Het is namelijk een diep ondergronds meer waarvan het plafond is ingestort. Wanneer je op het goede moment komt, zorgt de lichtinval van de zon voor een prachtig plaatje.

Het schiereiland Paliki

Na een lekker ontbijtje zijn we maar weer eens de auto ingestapt om weer een nieuw deel van het eiland te bekijken. Ditmaal zijn we richting het schiereiland Paliki gereden, waar we het plaatsje Zola hebben bezocht.

Myrtos Beach, Kefalonia

Het noorden van Kefalonia: Assos en Fiskardo

Vandaag zijn we richting het noorden van Kefalonia gereden en hebben we Assos en Fiskardo bezocht. Assos zie je al van ver liggen en straal al gelijk een pittoreske sfeer uit. Eenmaal aangekomen wordt dit alleen maar bevestigd. Het is een leuk plaatsje om lekker doorheen te wandelen en te genieten van de typische Griekse sfeer. Ook hier komen de zwemspullen weer goed van pas. Fiskardo ligt helemaal in het noorden van het eiland en is een leuk klein vissersdorpje, waar leuke restaurantjes te vinden zijn, waarbij je lekker aan het water kunt genieten van een hapje en een drankje.

Assos, Kefalonia

Rustdag

Na een aantal leuke dagen met veel nieuwe indrukken, is het vandaag weer een dag voor in en om het zwembad.

Sami en Myrtos Beach

Wederom een dag om lekker rustig aan te doen en een beetje te slenteren door Sami, genieten van een lekker ijsje en het zwembad. In de avond vonden we het een leuk idee om nogmaals te zonsondergang bij Myrtos Beach te bewonderen. Ditmaal zijn we iets eerder gegaan, zodat we ook nog een beetje tijd hadden om hier een lekkere duik te nemen.

Zonsondergang Myrtos Beach

Het schiereiland Paliki: Lixouri en Xi Beach

Vandaag was het tijd om het schiereiland Paliki te ontdekken. Na een mooie rit komen we aan bij Lixouri, een leuke plaats waar weer de nodige restaurantjes en winkeltjes te vinden zijn. Na een lekker drankje zijn we doorgereden naar Xi beach, het rode strand, waar we de rest van de middag hebben doorgebracht.

Xi Beach, Kefalonia

Klaar voor vertrek

De dag voor vertrek bestaat uit het bij elkaar zoeken van de spullen en lekker relaxen aan het zwembad. Nadat de koffers zijn gepakt hebben we nog één keer heerlijk gegeten aan de boulevard van Sami.

Terug naar huis

Aan al het moois komt een eind en helaas zit vandaag onze vakantie er ook weer op. Nog één keer genieten van alle mooie uitzichten tijdens de rit naar het vliegveld. Vervolgens inchecken en voor je het weet sta je weer op Schiphol. Het was een heerlijke vakantie!