Online check-in Transavia

U kunt voor vluchten vertrekkend vanaf Schiphol vanaf 30 uur tot 4 uur voor vertrek online inchecken, uw eigen stoel kiezen en uw eigen instapkaart afdrukken. Handig, want zo voorkomt u lange wachtrijen bij de incheckbalie.

Daarnaast kunt u, indien u alleen met handbagage reist, gelijk doorlopen naar de gate. Let hierbij wel op de omvangs- en gewichtslimieten zoals die door Transavia worden voorgeschreven.


Ik vlieg met Aegean Airlines
Ik vlieg met Corendon Airlines

Online inchecken bij Transavia

Om online in te checken bij Transavia heeft u uw boekingsnummer van Ross Holidays nodig. Uw boekingsnummer bestaat uit
8 cijfers en is te vinden op uw reisbescheiden of nota.

Klik hier om online in te checken

Stap 1

Vul uw boekingsnummer, achternaam en vertrekdatum in. Het boekingsnummer bestaat uit de acht cijfers van het Ross Holidays boekingsnummer.

Stap 2

Selecteer de passagier(s) die u wilt inchecken. Let u er op dat u alle deelnemers selecteert.
Belangrijk: Wilt u voor alle reizigers de stoelkeuze wijzigen? Vink deze dan allemaal aan! Daarna kiest u per passagier een nieuwe stoel. Het is niet mogelijk om per passagier in te checken, u moet in één keer alle passagiers inchecken. Ook kunt u slechts één keer de stoelen wijzigen.

Stap 3

U heeft al stoelen toegewezen gekregen. Deze kunt u accepteren of per passagier de stoel(en) wijzigen.

Stap 4

Print uw instapkaart(en). De instapkaart is voorzien van een nieuw soort streepjescode.

Drukte op Schiphol

Het vakantieseizoen is weer begonnen en dat betekent voor Transavia en de luchthaven Schiphol enorme aantallen passagiers. Mede door de verscherpte veiligheidscontrole zal de procedure bij de douane meer tijd in beslag nemen.

Om te voorkomen dat passagiers het risico lopen hun vlucht te missen, adviseert Transavia alle passagiers die vertrekken vanaf Schiphol zich 2,5 uur voor vertrek te melden bij de incheck- of drop-off balies als bagage moet worden ingecheckt. De incheck- en drop off balies van Transavia bevinden zich in vertrekhal 1.

Samen met de luchthaven Schiphol doet Transavia er alles aan om de doorstroom van passagiers zo snel en soepel mogelijk te laten verlopen. Vanwege het grote aantal vertrekkende passagiers dienen passagiers echter serieus rekening te houden met extra doorlooptijden, niet alleen in de vertrekhal maar bijvoorbeeld ook bij het parkeren, de security en in de winkels.

Transavia adviseert passagiers zoveel mogelijk thuis via internet in te checken of gebruik te maken van de selfservice check-in op de luchthaven. Verder wijst de luchtvaartmaatschappij erop dat de mogelijkheid om in te checken exact 40 minuten voor vertrek van de betreffende vlucht wordt gesloten. Ondanks de maatregelen die genomen zijn, is het niet altijd te voorkomen dat op drukke momenten de check-in langer duurt dan normaal. Het handhaven van het moment van sluiting – 40 minuten voor vertrek – is voor Transavia daarom absoluut noodzakelijk om de dienstregeling in het vakantieseizoen te kunnen garanderen.

Voorwaarden

U kunt alleen gebruik maken van online inchecken als u vanaf Schiphol vertrekt. Online inchecken is alleen mogelijk voor groepen tot 9 personen. Inchecken kan vanaf 30 uur tot 4 uur voor het vertrek van uw vlucht.

Als u tijdens uw boeking heeft doorgegeven dat u met een baby of kinderen reist, mindervalide bent, assistentie nodig heeft of met een huisdier in de cabine reist, hebben wij al de meest geschikte stoel voor u gereserveerd. In deze gevallen kunt u zelf de stoelkeuze niet wijzigen.

Het wijzigen van stoelreserveringen na het uitdraaien van uw boardingpass is niet mogelijk. Dit is alleen mogelijk aan de check in balie op Schiphol.

Veelgestelde vragen

Voor de veelgestelde vragen omtrent online inchecken verwijzen we u door naar de website van Transavia. Voor nadere informatie kunt u de klantenservice van Transavia raadplegen onder nummer 0900 0737 (€1,30 per gesprek).

Veelgestelde vragen online inchecken Transavia.com

Disclaimer

Transavia doet er alles aan om u ook daadwerkelijk de door u geselecteerde stoel te geven. Aan uw stoelselectie kunnen echter geen rechten worden ontleend. De stoelvoorkeur die u aangeeft tijdens internet check-in is dus altijd onder voorbehoud. De reden hiervoor is dat het cabinepersoneel, onder leiding van de purser, altijd verantwoordelijk is en blijft voor de uiteindelijke stoelindeling. Met name in het kader van de vliegveiligheid kan het nodig zijn dat de stoelindeling aangepast wordt.

Online inchecken

Deel met vrienden of reisgenoten

Om Rossholidays.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleidAkkoord