Op vakantie op Kefalonia

Na mijn studiereis naar Lefkas, Epiros en Corfu, was het nu tijd om Kefalonia te gaan ontdekken tijdens mijn vakantie.

En wauw, wat een prachtige bestemming is ook dit! Bij aankomst op de luchthaven werden we opgewacht door onze hostess, die ons verwees naar de autoverhuurder. Met een uitgebreide routebeschrijving gingen we richting het oosten, naar Agia Effimia. Hier verbleven wij in een mooie en ruime studio van Huize Vivi.

Vivi

De route naar onze accommodatie was heel divers. Door de dennenbossen, over de bergen en langs steile rotswanden kwamen we, na 45 minuten rijden, aan bij onze accommodatie. Even snel wat boodschappen gedaan en toen was het tijd om even te ontspannen. Dit hebben we gedaan aan het zwembad bij Vivi. Hier heerst een volledige stilte en is perfect om tot rust te komen.

De volgende dag ben ik onze accommodaties gaan bekijken. Huize Georgia, Huize Anna, Huize Vangelis en de villa’s Irineos en Pinelopi kwamen hierbij aan bod. Tevens heb ik alvast een kijkje kunnen nemen bij onze nieuwe accommodaties Huize Bella Vista en Sofi’s House in Lixouri.
Wat een aanwinsten voor Ross Holidays deze nieuwe accommodaties! Gunstig gelegen en heel geschikt om het hele eiland te verkennen.

Myrtos Beach

Op zondag was het tijd om Kefalonia van iets dichterbij te gaan ontdekken. Vanuit Huize Vivi zijn we richting het noorden gereden, waar één van de mooiste stranden van Griekenland te vinden is: Myrtos Beach. Een prachtig kiezel/zandstrand, met onwerkelijk azuurblauw helder water. We hebben hier een paar uurtjes vertoefd, genietend van het prachtige uitzicht en zonnetje.

Fiskardo

Daarna hebben we onze tocht vervolgd richting Fiskardo. Een gezellig havenplaatsje helemaal in het noorden van Kefalonia. Dit wordt ook wel klein Saint Tropez genoemd, vanwege de prachtige jachten die hier zijn aangemeerd. Tevens zijn er een aantal gezellige tavernes en winkeltjes te vinden, heel geschikt om even neer te strijken voor een kopje koffie en een verse jus d’orange!
Na Fiskardo wilden we ook graag Assos gaan bekijken. De twee plaatsen doen niet voor elkaar onder. De Griekse gezelligheid die ook hier te vinden is, slaat op iedereen over. De mensen liggen hier relaxt aan het kleine strand of ontdekken Assos te voet. Wat een rustgevende plek.

’s Avonds hebben we op de terugweg richting Huize Vivi gegeten bij een lokale taverne, waar we een specialiteit van Kefalonia voorgeschoteld krijgen. De Kefalonian meat pie. Een soort bladerdeegtaartje gevuld met varkens- en rundvlees: overheerlijk! Als verrassing kregen we van de chef nog Griekse yoghurt met honing en walnoten toe.

Agia Effimia

De dag daarna hebben we genoten van de zon en omgeving van Agia Effimia. Op dinsdag hebben we een bezoek gebracht aan de stad Argostoli. Hier hebben we in de haven schildpadden gespot. ’s Ochtends wanneer de vissers terugkomen in de haven, weten de schildpadden waar ze moeten zijn! Nadien hebben we een bezoek gebracht aan het schiereiland Paliki. Prachtige stranden met Vouti Beach, Xi Beach en natuurlijk Petani Beach, stuk voor stuk de moeite waard. De natuur op het schiereiland is wat droger ten opzichte van het oosten van Kefalonia en tevens zijn de bergen hier minder stijl. Voor de weg terug naar Agia Effimia hebben we de ferry genomen. Vanuit Lixouri bent u hiermee in 20 minuten terug in Argostoli!

Terug

De rest van de vakantie hebben we vooral genoten van de heerlijke Griekse sfeer en de zonnestralen. Volledig voldaan en uitgerust was het op vrijdag weer tijd om terug te keren richting de luchthaven. Onderweg zat ik nog nagenietend te glimlachen door de prachtige steile bergen en de prachtige groene natuur!
Kefalonia, een heel divers eiland waar ik zeker nog eens terug zal keren!
keyboard_arrow_leftkeyboard_arrow_right

Deel met vrienden of reisgenoten