Eline op vakantie in Epiros en Lefkas

Samen met mijn vriend onze koffers gepakt om voor een week het prachtige Epiros te bezoeken. In Preveza geland om vervolgens met de auto naar Parga te rijden

Onderweg zien we het prachtige groene landschap. Deze week zullen we verblijven in Huize Petrino. Vanuit Huize Petrino is het uitzicht prachtig en we zullen ons deze week prima vermaken. We lopen richting het centrum waar genoeg leuke tavernes en winkeltjes te vinden zijn. Vervolgens zijn we met de water taxi naar het Valtos strand gegaan.

Het Zagoria gebied

De volgende dag vroeg vertrokken om het Zagoria gebied te gaan ontdekken. Een reis van ongeveer 2 uur en tijdens de rit zie je links en rechts al schitterende natuur. We rijden allereerst naar het Oxia uitkijkpunt waar we onze ogen uitkijken bij de Vikos kloof. De Vikos kloof is de op een na grootste kloof van de wereld. Nadat we de kloof hebben gezien willen we nog meer zien van het Zagoria gebied en komen we door verschillende dorpjes heen. We genieten van de natuur en komen de bekende boogbruggen tegen.

Acheron rivier

Met de auto naar de plaats Gliki duurt ongeveer 40 minuten. In de plaats Gliki zijn we de Acheron rivier in gelopen. Het ijskoude water is ontzettend blauw en helder en komt rechtstreeks vanuit de bergen. Tegen de flinke stroming in zijn we een stukje gaan wandelen in de rivier. We besluiten om na de wandeling te gaan kanoën op de rivier.

Omgeving Parga

Uiteraard gaan we ook de woningen bekijken in Parga. Allereerst hebben we Huize Pateras dichtbij het Valtos strand bekeken. Vervolgens zijn we naar Huize Renata gereden waar wij genoten van het uitzicht over Parga. Daarna zijn we Huize Tsovilis, Hotel Acropol, Hotel Bianco Resort en Hotel Maistrali gaan bekijken, deze accommodaties zijn zeer centraal gelegen in Parga en zijn allen zeker de moeite waard om te bezoeken. Salavator Villas & Spa Hotel is een erg mooi en modern hotel dat net buiten Parga is gelegen. De laatste accommodatie voor vandaag is Apolis Villa’s, vrijstaande huizen met een ontzettend mooi uitzicht over Parga. Ten slotte zijn we richting Sivota gereden, een gezellige havenplaats op een half uur rijden van Parga. Onderweg zijn er genoeg leuke stranden te bezoeken.

Lefkas

In de ochtend zijn we met de auto naar Vassiliki gereden. Een havenplaatsje in het zuiden van Lefkas waar Huize Queen Bay is gelegen. Porto Katsiki is een van de bekende stranden in Lefkas waar wij ook een bezoek aan hebben gebracht. Vanuit Vassiliki hebben we een rit door de bergen gemaakt om vervolgens af te dalen naar Porto Katisiki. Het water heeft een azuurblauwe kleur. Uiteraard willen wij op Lefkas ook de woningen bekijken om er een goed beeld van te krijgen. Hotel Aliki is gelegen in de plaats Nikiana, een leuk havenplaatsje met enkele tavernes. We zijn daarna richting het noorden gereden en kwamen bij de plaats Lygia waar we Marmara’s studio en Huize Seven Islands hebben bekeken. Vervolgens hebben we in de plaats Katouna Huize Lidy bekeken, deze woning biedt een prachtig uitzicht over de vallei. We eindigen de dag bij de Villa’s Klio, Chloi en studio Erato die vlakbij Lefkas-stad zijn gelegen. Ook deze accommodaties zijn de moeite waard om te bezoeken. Helaas is de week voorbij gevlogen en vinden wij het dan ook erg jammer om al weer terug naar Nederland te moeten

Deel met vrienden of reisgenoten

Om Rossholidays.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleidAkkoord